sobota, 30 października 2010

kurs - kwiatek z serwetek :)

Przygotowałam ten kurs, ponieważ kilka osób wyraziło zainteresowanie takowym, po obejrzeniu moich poprzednich wianków :)
A tak wygląda najnowszy, zrobiony z kwiatków z poniższego kursu:


Jeżeli chcemy zrobić wianek, potrzebna nam będzie obręcz, o wybranej przez nas średnicy. Ja swoją wycięłam z jakiegoś kartonu. Poza tym przyda się klej (użyłam Magica), nożyczki i coś do ściśnięcia kwiatka. Może to być zwyczajnie nitka, ja miałam takie druciki dołączane do torebek śniadaniowych z Lidla, tu się akurat przydały. No i oczywiście niezbędne są serwetki w wybranym kolorze ;)


Aby zrobić kwiatka należy przeciąć serwetkę wzdłuż zgięć na 4 części:


Następnie bierzemy 2 kwadraty i nakładamy je na siebie:


Składamy w harmonijkę, o tak:


Potem zaokrąglamy brzegi lub "zaostrzamy", albo wycinamy jakoś inaczej - w zależności od własnych upodobań i wymaganego efektu. Ja zaokrągliłam:



Ponieważ chciałam kwiatka ze środkiem w innym kolorze, przycięłam - jedną, pojedynczą warstwę! - wcześniej, aby była nieco mniejsza od pozostałych płatków. Potem należy związać harmonijkę w środku - nitką lub drucikiem, i rozwinąć wachlarz:


Następnie rozdzielamy warstwy serwetek i pojedynczo podnosimy je ku górze, zaczynając od środka. Z reguły serwetki mają 3 warstwy. Aby płatki ładnie na siebie nachodziły najlepiej to robić naprzemiennie - jedna warstwa z lewej, jedna z prawej itd.


Aż do uzyskania takiego mniej więcej kwiatka:


Kwiatki można wykorzystać na wiele różnych sposobów - można z nich np. robić wianki (jak ja), girlandy lub użyć do ozdoby stołu... Mogą też być różnej wielkości, jak np. tu . Są tanie i proste, a przy tym dość efektowne - moim zdaniem ;)
A tu możecie zobaczyć kwiatki zrobione przez moją bratanicę, która również pomogła mi przygotować ten kursik - dziękuję Dagmarko!


Pomysłów na różniste kwiatki jest w sieci mnóstwo, mam nadzieję, że ten również się komuś przyda! Gdyby tak było, to będę przeszczęśliwa mogąc obejrzeć rezultaty, więc bardzo proszę zostawić mi linka w komentarzach :) No i gdyby takiej osobie nie było za trudno wstawić u siebie linka do mojego kursu, to też byłoby mi bardzo miło!

10 komentarzy:

Ludkasz pisze...

Ogromnie mi się podobają:) Spróbuję zrobić podobne na zajęciach z dzieciakami:) myślałam o astrach z bibułki, ale to co pokazałaś to coś nowego:) Ciekawa jestem jakie im wyjdą:)postaram się je wtedy sfotografować i Ci je przesłać:)Pozdrawiam:)

coco.nut pisze...

ja próbowałąm z biułką, ale za sztywna była, nie mogłam znaleźć innej niestety :( a bratanica jest w 4 klasie, myślę że takie szkolne dzieci powinny dać radę, choć młodsze mogą mieć problemy z większą ilością, znudzi im się najdalej po 3 kwiatku ;)

Mała Mi Buka pisze...

Świetny kursik. Dzięki :*

monikajacka pisze...

bardzo pomysłowy kurs

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Fajny kurs i kwiatek:) Muszę spróbować zrobić :)

creativejewishmom/sara pisze...

great project for kids, and with napkins, so smart! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday, great to have youu!

Kardamonowa pisze...

Nauczyłaś mnie. Dziękuję!
http://kardamonowa.blox.pl/2010/11/Co-tam-mamy.html

Katharinka // Kasia Grzegorzewska pisze...

Świetny kursik :)))
Chętnie skorzystam z pomysłu :D
:*

Kasia pisze...

Dzięki za kurs, na pewno wykorzystam!

Aleksandra pisze...

a to ciekawe.... fajny kursik :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...