czwartek, 12 sierpnia 2010

półkolonie sierpniowe - podsumowanie cz. I

Kolejna edycja półkolonii odbyła się w Śremie w pierwszym tygodniu sierpnia. I znów chciałam spróbować czegoś nowego, oprócz oczywiście tradycyjnego decoupage, który się dzieciom nie nudzi i cieszy się niezwykłym powodzeniem.

Tym razem robiliśmy m.in. wianki. Bazą były płaskie koła wycięte z tektury, którą bez problemu uzyskałam w dużej ilości w Lidlu. Potem narysowałam kółka cyrklem (wszystkie takie same - sztuk 10 było potrzebnych!) i wycinałam, z pomocą starszych dziewczynek. Bardzo im byłam za tę pomoc wdzięczna, bo ciężko było! Potem dzieci owijały tekturkę paskami krepy, przyklejając oczywiście miejscami, a następnie trzeba było stworzyć kwiatki. I to było zadanie zaskakująco trudne! Ale udało się! I oto niektóre efekty:

(pierwszy to mój ulubiony)





Młodsze dzieci chciały je nosić na głowie, o tak:


Dzieci przy pracy:



Ostatniego dnia robiliśmy magiczną biżuterię, która obdarza noszącego niezwykłymi mocami ;) (to była wersja ważna szczególnie dla chłopców). Nie obyło się bez problemów i dużej pomocy z mojej strony, ale efekt wprawił dzieci ogromne zadowolenie!


Były też wisiorki do kompletu:


Tak wygląda pojedyncza bransoletka:


No i nie oparłam się pomysłowi wykorzystanemu już w lipcu, tym razem też zrobiliśmy drzewkowe ramki. Ramki drewniane pomalowane na biało i pokryte lakierem z brokatem. Lekka modyfikacja polegała na możliwości wyboru kształtu korony: mogła być kółkowa lub ciasteczkow (zielone tło po prawej i fioletowe tło z tyłu):


To jeszcze nie wszystko! Ale może resztę pokażę później, i tak dużo zdjęć na raz :) Dziękuję wszystkim wytrwałym, którzy obejrzeli do końca! :*

7 komentarzy:

asica.p pisze...

świetnie zajęłaś dzieciaki
piękne prace!!!

Kardamonowa pisze...

Fantastyczne pomysły na prace dla dzieci! I świetny pomysł z wykorzystaniem zasobów Lidlowych - u mnie też wystawiają niepotrzebne kartony (będę o tym pamiętać).

Berberis pisze...

świetne prace- rozbroiła mnie biżuteria :) :) bardzo kreatywne!!!
SUPER pomysły, aby zająć dzieci :) :) :)

Jolinek pisze...

super prace, prawdziwa z ciebie kopalnia pomysłów:P biżu boskie!

nowalinka pisze...

Ależ twórczo!! Świetnie, że "zarażasz" dzieci kreatywnością, to pobudza wyobraźnię :)

Dunia pisze...

Ale świetne prace! Sama bym się na takie zajęcia chętnie zapisała ;o)

♥ meninheira ♥ pisze...

I love it! so beautiful :)
meni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...